ایران: دور جدید تحریم‌ها هم بی اثر خواهد بود
نوشته شده توسط : amatrack

حدود هشتاد درصد درآمد ارزی دولت ایران از طریق صادرات نفت کسب می شود و انتظار می رود با اعمال تحریمهای جدید، تا یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفتی ایران کاسته شود

شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، گفته است که اعلام زمان برای آغاز دور جدید تحریم ها علیه ایران "تنها برای ایجاد جو روانی در كشور است و دور جدید تحریم ها كه آغاز شده، جدید نیست."

خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری رسمی دولتی ایران، به نقل از وزیر اقتصاد و دارایی نوشته است که این تحریم ها از قبل آغاز شده بود و غرب برای افزایش میزان فشار روانی روز های خاص برای آغاز تحریم های جدید مشخص می کند.

اتحادیه اروپا روز اول ژوئیه (امروز) را زمان آغاز دور جدید تحریم های اقتصادی علیه ایران، از جمله تحریمهای نفتی، تعیین كرده بودند.

رستم قاسمی، وزیر نفت ایران نیز گفته است آن کشور بازارهای خود را دارد و "تمامی گزینه ها" برای مقابله با تحریم ها در دولت برنامه ریزی شده است. او در خصوص این "گزینه ها" توضیح بیشتری نداده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزیر نفت ایران گفته که نفت آن کشور "همچنان در بازارهای بین المللی به فروش می رسد و تنها بخشی از فروش نفت به اروپا، پیش از آغاز تحریم ها از سوی ایران قطع شده بود."

وزیر نفت ایران همچنین گفت که تحریم نفتی یک تحریم اعمال شده از سوی سازمان ملل متحد نیست و چند كشور "به دلیل خواسته های غیر منطقی خود اقدام به وضع تحریم كرده اند" و بنابراین ایران موضوع را از طریق سازمان های بین المللی دنبال خواهد کرد.

ده کشور از واردکنندگان اصلی نفت از ایران، از جمله چین، هند، مالزی و ترکیه از شمول این تحریمها معاف شده اند. دولت آمریکا گفته است این معافیت به علت کاهش واردات نفت ایران از سوی آن کشورهاست.

تحریمهای اخیر که از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا اعمال شده اند در راستای ادامه فشار بر دولت ایران برای تعطیل کردن برنامه اتمی آن کشور برنامه ریزی شده بودند. ایران می گوید که برنامه اتمی آن کشور صلح آمیز است و برای تامین برق و رادیو ایزوتوپهای دارویی مورد نیاز آن کشور ادامه داشته است.

بر اساس گزارش ها، حدود هشتاد درصد درآمد ارزی دولت ایران از طریق صادرات نفت کسب می شود و انتظار می رود با اعمال تحریمهای جدید، تا یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفتی ایران کاسته شود.





:: برچسب‌ها: هنر , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: